Intervju med "Ahlberg"

Intervju med Ahlberg från bloggen: http://photoandi.blogg.se/




"Min blogg (http://photoandi.blogg.se) är en fotoblogg där jag visar mina fotografier. De flesta bilderna är porträtt men det kommer även upp den del natur och konsert bilder. Förutom bilder så varvar jag med texter om min vardag och lite djupare funderingar. Den här bloggen har jag haft sen Juli 2009, men har tidigare bloggat via en annan blogg. Jag själv är 17 år och går första året på gymnasieskolan ljud & bildskolan."


Hur länge har du bloggat?
På den här bloggen så har jag bloggat i ca 8 månader. Tidigare så hade jag en annan blogg som jag bloggade på i drygt 2 år.

Vad/vem fick dig att börja blogga?
Det vet jag faktiskt inte riktigt. Tror den mesta inspirationen kom ifrån Nevnarien och Emelie Ohlsson.

Vad gör din/er blogg unik?
Egentligen så är min blogg inte speciellt unik. Det är en fotoblogg som varierar bilderna med snack om vardagen. Det som skulle kunna göra den unik är väl att jag är väldigt öppen om allt jag skriver.

Vad skulle du ALDRIG kunna blogga om?
Bra fråga, har inget bra svar. Om det är något så skulle det nog vara smink...Och det mest för att jag helt enkelt inte är intresserad.

Vad gör en blogg "bra" ?
Enligt mig så är en blogg bra om den är varierad men ändå håller sig till vad den huvudsakligen ska handla om. Tex så även om det är en fotoblogg så kan man ändå skriva om sin vardag. Sen är det även positivt om bloggen har en snygg design som lockar läsare och om man varierar alla text med bilder/filmer.

Bästa sättet att handskas med negativa kommentarer?
Det bästa sättet är nog att bara ignorera dem. Antagligen är det någon som har för mycket fritid som sitter och skriver elaka saker.

Följer du några bloggar, isof vilka?
Jag följer lite olika bloggar. Mycket vänner, men även okända. Av de "stora" så följer jag Nevnarien och Emelie Ohlsson och ibland kollar jag in på Blondinbellas. Annars så är de bloggarna som ligger högst just nu för mig http://anewkindofmetal.blogg.se/ , http://ellerenellen.blogg.se/ och http://emmaconstance.webblogg.se

Vilken blogg har inspirerat dig mest?
Ingen aning faktiskt! Tror jag får inspiration från många olika håll. Svårt att hålla reda på vem som ger vilken inspiration.

Vad är roligast att blogga om?
Det jag tycker är roligast att blogga om är när jag visar upp mina bilder. Det är absolut det bästa som finns att få visa upp det man har åstadkommit.

Vart är du/vad gör du om 10 år?

Om 10 år? Ja, då tror jag att jag jobbar som fotograf, kanske har kvar bloggen och att jag bor kvar i Skåne.



Kommentarer
Av: nattieochvikkie (enäggstvillingar)

taaack :)

2010-04-26 @ 11:20:43
URL: http://nattievikkie.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin