"My life is a work of art, painted in black and white motions."

Har rotat runt och rensat ur mina skrivbordslådor ett tag nu och hittat både gammalt och nytt. Därav den skumma citerade meningen uppe i rubriken, straight från min s.k "emo-period". Om det nu är vad man kan kalla det.

Über-skönt att imorgon är sista ordentliga skoldagen och därefter bär det av mot juligare dagar.
Tänkte som en invigning på detta "julhelgande" lägga in en bild här från julen-09.





Jaha. Där har ni den. Bilden från julen 2009. Varför jag just valde den här bilden kan man ju dock fråga sig. Bilden som inte visar mer än att jag gick iklädd ett par byxor lika vita som nyfallen snö förra julafton och att majoriteten av presenterna under granen skiftade i någon form av rödton. Bilden visar inte julen 09:s verkliga sida.

I bilden finnes till exempel ingen avkylande brännvinsflaska direkt ur frysen, som jag gick och bar på i stort sett hela kvällen den 24:e december 2009 då min plattång hade bestämt sig för att jävlas och brände ett stort hett hål i min ena hand. Ouch. (Brännvinsflaskan var alltså där för att kyla ner min heta hand, självfallet inte för att öppnas.)

I bilden finnes inte heller någon hårig men ack så vild pudel som hade för avsikt att riva sönder allt och alla paket. Detta kan dock enkelt bortförklaras med att pudeln helt enkelt var för kvick för att fångas på ett fotografi. Han var definitionen till uttrycket "överallt och ingenstans på samma gång" skulle man kunna säga.

Sist men inte minst finnes inte heller någon sällan skådat bitchig 11-åring som spenderade majoriteten av julen med att fotografera sig själv i översexuella poser med andras digitalkameror. Detta finnes inte i bilden eftersom jag anser det olämpligt att läggas upp på en blogg som denna som utesluter fotografier av detta slag.

Observera att den där sistnämnda alltså inte var jag, utan ett dåvarande fosterbarn som bodde hos oss runt omkring jul förra året.

Vi får väl se hur julen visar sig detta år.


Kommentarer
Av: Fohl in Skål (school)(skolan)...(lökmammabenet)

Fniss, du är typ helt utbytt, liksom där uppe på lekmamman, vägar och grejer :H

Giiiiiiiillllaaarrrr'ttt loiksom :G

Dina händer är det hetaste jag vet, jaaaa, lika heta som Nossies panna, åh fniss, ni är så busiga med era plattänger :G

2010-12-20 @ 11:12:38
URL: http://fiatheflicka.blogg.se/
Av: elina

vad roligt du skriver ! :) visst är det otroligt, att det bara är tre dagar kvar till julafton! :D KRAM

2010-12-22 @ 01:31:46
URL: http://weelcometomylife.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin