Clara - clamour for glamour

Här kommer intervjun jag gjorde med Clara från http://collman.blogg.se/




Om hennes blogg:

"Bloggen startades 2006 som en privat dagboksblogg som jag bara skrev för vänner och bekanta. Bloggen har sedan utvecklats och blivit större och jag skriver om mode, skönhet, fester, kultur och glamour i vardagen. Har också ett stort intresse för träning och hälsa som får mycket plats i bloggen. Till exempel skriver jag om poledance som jag dansat i ett år nu. Sedan jag åkte till Sydney i december 2009 är bloggen även en reseblogg och skildrar främst mitt äventyr Down Under."


Vad fick dig att börja blogga?
- Det var 2006, jag kommer bara ihåg att jag tänkte "det är bäst att jag börjar blogga nu direkt innan alla andra har börjat." Då trodde jag att blogg-boomen var påväg, men det var ju något år senare den kom..

Vad är roligast att blogga om?
- Det är nog att berätta om något riktigt kul man har gjort, eller att dela med sig av sina tankar, hälso- och skönhetstips, shopping eller vad som helst som man vet att läsarna uppskattar!

Vad är roligast med att blogga?
- Det är självklart roligt att skriva av sig och få respons på det man skriver. Men främst är det nog att jag kan se tillbaka på mitt eget liv i bloggen och att jag blir bättre på att skriva och uttrycka mig.

Vad är viktigt för att en blogg ska bli intressant?
- Bloggen måste ha ett underhållningsvärde, för personliga bloggar tycker jag är tråkiga. Jag är inte så ofta intresserad av att läsa om andras privatliv. Jag vill helst läsa om mina egna intressen, typ tränings-, mode-, skönhets- och miljöbloggar. Utseendemässigt är snygg design och mycket bilder jätteviktigt.

Följer du några bloggar?
- Massor! Några favoriter är Shecity, Anna Hibbs, Rebecca Simonsson, Rebecca&Fiona, Karin Bylund, Jackeline Perez och Sandra Ajax.

Vilken bloggerska/bloggare skulle du säga har inspirerat dig mest?
- Emma Malmlöf som skriver otroliga texter.

Vad fick dig att flytta till Australien?
- Jag vet inte exakt hur jag kom fram till att jag ville åka men jag ville lära mig surfa, bättra på min engelska och hoppa över vintern. Australien var svaret helt enkelt :)

Har du något favorit klädmärke?
- Nej, jag har inte mycket kläder från samma märke i garderoben. Snygga kläder kan man hitta var som helst om man tittar noga!

Vilka 3 ord beskriver dig bäst?
- Ah totalt omöjlig fråga, jag är kräfta alltså känslig, sympatisk och nostalgisk.

Har du något nyårslöfte?
- Jag har inte avlagt något specifikt men jag vill ha en nystart när det gäller träning. Jag ska bli starkare och mer vältränad och framför allt börja dansa poledance avancerad nivå.

Bloggen hittar du på: http://collman.blogg.se/



Kommentarer
Av: EMMAN

Jo varför inte, min mail är [email protected]. Kontakta där eller facebook om du fortf är intresserad! /E

2010-01-04 @ 16:03:12
URL: http://emmanproos.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin