Intervju med Madde

Här kommer en intervju med Madde från http://pudel.webblogg.se

 



Om bloggen:

"Jag är en glad 96. Jag är en väldigt social och blandad person, och älskar att testa på lite udda saker.
Sånt tycker jag även är roligt att skriva om. Sen åker jag till USA med min kör på sportlovet, och åker till England för att konfrimera mej i sommar.
Så jag kommer skriva en del om det, men såklart inte bara.
Jag älskar udda och konstiga saker, och blandar gärna in sånt i mina inlägg.
Sen så tycker jag att man ska vara barn så länge man kan, så jag lägger gärna in lite barnsligt roliga saker på bloggen också.
Om du söker en rolig, barnslig, glad och lite udda blogg, så kika in."

Vad fick dig att börja blogga?
- Många av mina kompisar bloggade, och sen läste jag några av storbloggarnas bloggar. Och ville helt enkelt bara börja
Så jag registrerade mej på blogg.se och började...

Hur länge har du bloggat?
- Jag har haft en blogg innan den här, den startade jag för ett och två år sen.
Men sen tog lusten bara slut. Sen lyckades en kompis övertala mej att börja blogga igen, så då gjorde jag det.
Den här bloggen har jag nu haft i snart ett år. Men den har utvecklats otroligt mycket, det är en stor skillnad på inläggen jag skrev för ett halvår sen, och det som jag skrev i går.

Vad är roligast att blogga om?
- Jag tycker det är kul att blogga om någoning man känner sej stolt över. En snygg bild man tagit, eller en lite udda låt som man tycker om, eller bara nått kreatift man har hittat på.
Ibland känner jag mej jättestolt över ett inlägg, där jag tycker jag fick till en ricktigt kul och bra grej.

Vad är roligast med att blogga?
- Jag har alltid tyck om att skriva. Och att ha en sida där man kan få utrycka sej, och skriva om sina tankar och intressen, är helt underbart.
Sen är det kul att få komentarer, och att hitta nya bloggar. Ochatt få respons på det man gör är alltid kul.

Vilka tre ord beskriver din blogg bäst?
- Flummig, lite barnslig och social.

Vad gör din blogg unik?
- Jag skriver inte bara vad jag gjort idag och sånna saker, utan jag lägger gärna in inlägg på saker som intresserar mej och som jag tror intressera mina läsare.
Jag skriver inte bara om ett ämne utan jag blandar mina inlägg med massa roliga saker. Jag försöker vara så mångasidig jag kan. För att inte mina läsare ska somna framför datorn.

Vad gör "en bra blogg" enligt dig?
- En blogg enligt mej ska ha mycket bilder, och ha humor.
Jag tål inte bloggar där det bara är långa tråkiga inlägg, utan nån bild eller nått.
Själva upplägget i ett inlägg tycker jag är väldigt viktigt. Designen tycker inte jag är så jätte viktig, men det är klart att det är roligare att gå in på en snygg blogg, än en som har en av grunddesignerna.

Följer du några bloggar?
- Jag följer många kompisars bloggar. Sen följer jag även nån storblogg, men jag föredrar dom lite mindre.
Jag följer bl.a Muffinsmartin, Grymtroligperson, EmeliesGodsaker, Annalundh, takai m.m.

Vilken blogg skulle du säga har inspirerat dig mest?
- Nevnarien, helt klart. Hon har allt en bra blogg ska ha, underbara bilder, bra upplägg, humor osv.

Har du några nyårslöften?
- Nej i år skippade jag det, men det är klart att man vill bli bättre i skolan. Och kanske slita sej från datorn lite mer.
Men jag har inget ricktigt nyårslöfte.


Bloggen hittar du på:  http://pudel.webblogg.se






Kommentarer
Av: aleeekz

åh vad roligt med intervju :).

jag vill gärna vara med :D.

2010-01-17 @ 14:01:47
URL: http://voffsen.blogg.se/
Av: Jennifer

kolla in min blogg om du vill läsa om otrohet, självkänsla och självförtroende..



Jag hjälper till att visa hur du kan förbättra dig själv! Följ mig gärna via bloglovin, hör av dig om du hittar intresse och hör av dig, för jag följer gärna dig också! Kram

2010-01-17 @ 14:26:01
URL: http://inteklokihuvudet.blogg.se/
Av: Sofia Werlin

Skoj att du intervjuar bloggar :) då hittar man nya :D

2010-01-17 @ 14:28:24
URL: http://sofija.blogg.se/
Av: Hanna

kul idé ! genom din blogg hittar man smidigt nya bloggar :D jag slängde iväg ett mejl till dig ^^ kram!

2010-01-17 @ 14:34:10
URL: http://bristpafantasi.blogg.se/
Av: Sofia Werlin

SV: tack detsamma :D

2010-01-17 @ 14:39:46
URL: http://sofija.blogg.se/
Av: Madurk

Hah jag var mer nöjd med svaren i mejlet, än när man såg det såhär xD

2010-01-17 @ 18:57:24
URL: http://pudel.webblogg.se/
Av: elsa

Jätte bra intervju :D

2010-01-22 @ 21:54:53
URL: http://elsiii.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin