Äckliga jordgubbshelveten.

Vi kom just hem från centrum efter lunchande, lite shopping och middagshandlande. Med oss fick vi också en liter jordgubbar, köpta av en senil lite gubbe som trodde att vi redan hade betalat och att vi skulle ha två liter. "Gubbarna" var dock inte särskilt mumsiga. Vattniga och mjuka. Underbart(bart.. där under).

*Jag och Nossie går till pentryt och ska rensa jordgubbarna*

Jag: Vi kan ju hälla ut dom i påsen och tvätta dom i den?

Nossie: Ja det kan vi göra.. MEN var försiktig! dom kan gå sönder!

Jag: Jag ÄR försiktig!

Nossie: Det är du inte alls!

Jag: Det är jag visst.

- Någon minut senare -

Nossie: *börjar rensa jordgubbarna*

Jag: Meh.. vad dålig du är, du skär ju bort mer än halva jordgubben!

Nossie: Det gör jag inte alls! Jag tar bara bort det äckliga!

Jag: Åh du är så dålig.

- Ännu någon minut senare -

Nossie: Jag är bäst på att rensa jordgubbar.

Jag: Visst. Du får vara bäst. Men jag är ändå mycket bättre än bäst.


Det var det där med att alltid vara bäst eller värst minsann.




För er som förresten inte vad en "jordgubbe" är så gjorde jag en liten bildförklaring.




Alltid lär man sig något nytt liksom.


Kommentarer
Av: Emelie

Hehehe. Fin bildförklarning

2010-07-22 @ 18:22:09
URL: http://pancaakes.blogg.se/
Av: dettan ♥

fiiin blogg :D

2010-07-23 @ 13:47:13
URL: http://pinkodettan.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin