Dagens Turk-lärdomar - sammanfattning.

* Jag är numera bortlovad till en kille i personalen på vårat hotell. Han lovade att fixa J-O:s frisyr om han fick mig i utbyte.

* Mitt passfoto matchar inte riktigt mitt nuvarande utseende.. killen i receptionen tyckte detta var ganska underhållande må jag säga.

* Tittar man på en turk är det 110% chans att han snart ler och säger "Hello, how are you?" Trevliga grabbar det där.

* Grabbar? Ja, det verkar som att det är det enda könet som finns i det här landet.

* Jag ser ut som en 15-åring utan smink(BIG DEAL, hallå, jag är ju faktiskt TVÅ år äldre i verkligheten..)Jag ser inte detta som något positivt, även om killen som hyr ut solsängar försökte försäkra oss om det.

* Min "säng" är praktisk, men ack så obekväm.

* Vårat hotell har disko utanför våran balkong 24/7. Härligt må jag säga. Eller kanske inte riktigt 24/7.. det slutar faktiskt innan klockan fem på morgonen då dom har bönestund i moskén alldeles intill. Det går inte att undvika. Speciellt inte när det sker fem gånger om dagen. Allah verkar dock vara ganska flexibel, iaf i Turkiet.. Har man affärer att göra/ser man en kvinna är det mycket förståeligt att man inte kan närvara vid bönen.

Jag gillar det här stället. Fast det hade varit ännu bättre om Air Conditionen hade funkat i vardagsrummet.. aka. mitt sovrum.




Kommentarer
Av: Ellinor

haha "* Grabbar? Ja, det verkar som att det är det enda könet som finns i det här landet."

2010-06-21 @ 23:09:21
URL: http://hugmebitch.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin