Pussy.. or Wagon?

Det här hittade jag på MSN:s hemsida minsann.





Vänta lite nu.. va? Sen när blev katter lika dyra som bilar? Sen när behöver det ena utesluta det andra? Allvarligt talat, ja, jag förstår att rubriken på något sätt ska vara menad som "rolig", men jag måste också säga att redaktörerna på MSN.se har antingen väldigt dålig humor eller så skolkade dom på sina svenska lektioner. Och biologi lektioner. Och teknik lektioner..
Om vi snackar VANLIG bondkatt här nu då.. och så jämnför vi det med en Mercedes, som på bilden ovan. EN bondkatt kostar en sisådär 0-50 kr, oftast. En Mercedes däremot, kostar en sisådär 200 000 - 700 000, skulle jag tro?

Rätta mig om jag har fel här, men jag antyder att bilen är.. dyrare? Visstvisst, bensin.. kattmat, service, kattsand, veterinär.. det finns ju en hel del andra kostnader man ska inkludera också, men jag tror ÄNDÅ att Mercedesen tar priset. Bokstavligt talat. "Allt om "spendera pengar" på bing.se". Hmm. Ja, spendera pengar kan man ju göra på en massa olika saker. Till exempel.. på katter.
"Jag har lite pengar över.. jag kanske ska köpa en katt eller två? eller en Mercedes? vad är skillnaden?"
Hmm. Alla har vi väl "spontan shoppat" en bil eller en katt förut, eller hur?


Observera, jag är sjukt seriös.


Åh, jag har en förmåga att göra en hel jävla diskussion av absolut ingenting. Bra eller dåligt? You tell me.

Kommentarer
Av: Åsa

Dessutom får man ut livförsäkring på katten när den dör, säkert mer än man får för att skrota en bil. Dock är det då ingen dussin-katt på bilden. Sånna fiiinkatter är nämligen mina men de kostade inte i nääärheten av en bil...



Och det är alltid bra att kunna göra diskussioner av "ingenting" (katter räknas INTE som ingenting).

2010-06-15 @ 21:32:39
URL: http://asonet.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin