Wündershönt, som jag skulle ha uttryckt det om jag vart tysk.

Där rök den semestern. Okej, hela semestern är väl inte helt borta måste jag väl erkänna. Låt oss säga såhär..



Igår köpte mammsen körsbär. Igår åt mammsen körsbär. Igår åt mammsen MYCKET körsbär. Idag har mammsen magsjuka och kan inte ta sig ur den o så obekväma hotellsängen. Skulle inte kunna komma mera lägligt nu när släktfolket kommer hit idag också. Åh. Aja, no one's to blame antar jag.



På tal om wünderschön förresten.. är det ingen som har upptäckt hur sexuella tyskar faktiskt är? Jag menar, alla dessa kärleksbesatta par åker till Paris för att det är "romantikens stad", för att franska är det vackraste språket i världen och blablabla and so on.. men hur sensuellt kan det egentligen bli med en massa Charlie Chaplin look-alikes med röda baskrar, blåvitrandiga t-shirtar och bagetter, på gatorna?(vaddå fördomar?)Alla dessa lama kärleksförklaringar, Je´t aime och Eiffeltornet.. det börjar bli ganska gammalt nu, i alla fall i min mening.



För några veckor sedan var jag i Tyskland. Vi hann inte långt över gränsen förrän "danke schön" slank ur en aboriginal-tysk, helt utan vidare. Om det är någonting som jag uppfattar som sexuellt så är det väl människor som konstant måste slinka in "schön" i allt dom gör. Schön är motsvarigheten till svenskans "skön", jo jag vet, men jag kan inte annat än att läsa mellan raderna när varje tysk som krossar ens väg måste nämna ordet "schön" minst tio gånger under en fem minuters konversation. Kön kön kön kön kön. Ganska nödvändigt i sexuella sammanhang skulle jag nog säga? WünderSCHÖN, bitte SCHÖN, danke SCHÖN.



Är det något vi skandinaver har missat? Tyskarnas dolda raggningssätt? Något vi kanske borde ta efter och börja förstå?



Jag tror att Frankrikes tid som ägare till titeln "mest sensuella/sexuella/romantiska land" är över. Släng dig i väggen Paris, vi bygger en röd kvarn i Berlin så är Tyskland ready for take off.
 


Kommentarer
Av: nadia

sv: visst e dom ;)

sskit bra fakttiskt, och din? :)

2010-06-26 @ 12:10:26
URL: http://nadiafantini.blogg.se/
Av: Ninas modeblogg, utan mode

Haha jag håller med dig om att tyskar säger schön mest hela tiden men tyvärr tror jag inte de raggar :P

2010-06-28 @ 19:24:52
URL: http://ninai.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin