Vampire Diaries

Sitter just nu och kollar på missade avsnitt av Vampire Diaries, som egentligen kommer på Tv6 men eftersom jag inte har tillgång till den, så kan man ju alltid kolla tv6play.se istället.

Jag är HELT fast för serien. Jag har tidigare varit ett stort fan av Twilight, men efter att ha börjat titta på Vampire Diaries, känns det som att Twilight-vampyrerna är en aning för "mesiga". Precis som Twilight, så var Vampire Diaries ursprungligen böcker, men tydligen så kommer genombrottet först när serien blivit TV eller film.

Handling:
"Det är Elenas första dag tillbaka på Mystic Falls High School sedan hennes föräldrars tragiska död. Tillsammans med sin moster Jenna, gör Elena sitt bästa för att ta hand om hennes yngre bror Jeremy. Hennes första dag i skolan är precis så jobbig som hon förväntat sig, men en positiv överraskning väntar henne, det har börjat en ny kille på skolan som heter Stefan och han är garanterat inte som alla andra. Elena blir rörd av faktumet at Stefan på något mystiskt sätt verkar kunna relatera till det hon gått igenom. Vad Elena inte vet är att Stefan är en vampyr och måste ständigt motstå lusten av hennes blod. 

Deras förbindelse växer sig starkare men Stefan har en äldre bror som inte är lika barmhärtig och han gör allt för att sätta hinder för deras relation."



HELT UNDERBART, säger jag bara. Så har ni inte sett Vampire Diaries tidigare, och har en förkärlek för vampyrer, så rekommenderar jag serien varmt.


VARNING! Extremt beroendeframkallande! ;)




Kommentarer
Av: PHOTONERDEN

Har inte sett den faktiskt! Kanske borde göra det nu ;)?

2010-03-21 @ 19:23:26
URL: http://photonerden.blogg.se/
Av: Haedil *HUMOR BLOGG*

haha tack :))

jätte bra sj? :D

2010-03-21 @ 21:22:55
URL: http://crazyhumor.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin