Det regnar, det är tisdag.

Ganska trist dag detta om jag får säga det själv. Vilket jag får. Eftersom det här är min blogg.

Jag ligger hemma och är magsjuk för andra dagen i rad. Eller ja, så magsjuk som jag kan bli eftersom jag aldrig brukar kräkas. Så jag mår mest bara sjukt illa och har ont i magen.

Förutom det faktum att jag blir sjukt uttråkad av att vara hemma från skolan när jag vet att jag missar en massa, så är det faktiskt ganska mysigt här just nu. Det är ganska grått väder ute och regnet öser ner, men så länge jag får vara inomhus så protesterar jag inte.

Får en väldig massa tid att tänka över saker, både bra och dåliga. Vilket har resulterat i att jag nog har bestämt mig för att börja jobba på att bättra min självkänsla på allvar. Sluta tycka så illa om mig själv. Ganska lätt kan man ju tycka, eftersom jag någonstans i mitt huvud vet att jag har människor omkring mig som älskar mig för den jag är. Den enda som inte älskar mig i min omgivning är den jag står närmast. Jag själv.

Jag behöver jobba på det där. Men ändå har jag kommit ganska långt, åtminstone när man jämnför med min startpunkt. Jag tror inte att jag hade klarat av det helt själv. Jag har fått en hel del bekräftelser och hjälp av mina närmaste. Särskilt sedan i oktober förra året. Jag är inte ett hopplöst fall, det tar bara tid. Men jag är på god väg nu tror jag. På god väg mot ett bättre liv.

Kommentarer

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin