Det är meningen att det ska finnas en jävligt lång rubrik här men jag känner mig tömd på idéer.

Jag är hemkommen från IKEA-besökt sedan länge och inte så mycket "sak-rikare". Jag köpte en likadan lampa som jag har sedan tidigare fast i "mini-version" :) Det vart mys. Sedan kom jag hem och nu sitter jag minsann och spelar "The Sims 3 Drömjobb" efter att ha fått det skickat till mig på posten, jag blev glad att det kom idag ska ni veta.

Jag funderade på det här med drömmar förut förresten. Folk säger ju alltid att man hela tiden ska försöka sträva mot sina drömmar, saker man vill ska gå i uppfyllelse, men vad är det då för skillnad mellan att drömma på natten och drömma på dagen? Jag vill ju inte att mina "nattdrömmar" ska gå i uppfyllelse, i alla fall inte mina mardrömmar, men kan man då drömma mardrömmar på dagen?

Sedan om man hela tiden strävar efter att nå sina drömmar, och till slut uppfyller dem allihopa, borde man inte då förvandlas till den där sagoprinsessan man läst så mycket om och leva lycklig i alla sina dagar? Fast historien har ju lärt oss att människor aldrig nöjer sig. Får de något de vill ha, tröttnar de tidsnog och vill istället ha något annat.

Vi lever inte i en öändlighet och de flesta av oss kommer aldrig uppfylla ens häflten av våra drömmar, men låt oss leka med tanken att vi faktiskt kunde leva i en oändlighet. Vi skulle ha all tid i världen till att uppfylla våra drömmar. Vad händer då när man uppfyllt alla sina drömmar? Blir man då olycklig för att man inte längre har något bra att längta efter? I så fall skulle det ju bli negativt att uppfylla alla sina drömmar. Och då är vi ju tillbaka på ruta ett, där vi drömmer att vi aldrig skulle ha uppfyllt våra drömmar, eller är det där skillnaden på att ångra och att drömma går?

Det är nog inte så stor chans att detta händer för någon av oss, men ändå undrar jag.. är det farligt att drömma? Vågar man verkligen satsa allt för att försöka uppfylla sina drömmar när risken är stor för att man misslyckas och blir olycklig? Allt kommer väl till självförtroende och hur mycket man vågar satsa.

Mina drömmar ändras ständigt. Mitt drömjobb, min drömpartner, mitt drömhus, min drömfamilj... mitt drömliv helt enkelt.


Vad har NI för drömmar?


Det här inlägget blev en ganska rak översättning på mina tankar och jag begär inte att ni ska förstå ett piss, jag vill bara skriva. :)




Kommentarer

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin