Intervju med "Elin"

En intervju med Elin från http://elinbeckman.blogg.se

"Heter Elin Beckman, 17 år och bor i Lund. Pluggar första året på samhällsprogrammet men planerar att byta till estetiska programmet med inriktning musik till hösten. Har haft denna bloggen sedan juni 2009. Skriver bland annat om musik, filmer, shopping, filosofi, mina tankar och politik. Tar en del foton och inspireras av vintage."


Vad är roligast med att blogga?
Det jag tycker är roligt med att blogga är att jag kan skriva av mig, visa mina åsikter och tankar. Tycker även att det är väldigt kul att fotografera, redigera och visa upp på bloggen. Sen är det trevligt att få kommentarer såklart!

Vad gör en blogg "bra" ?
Jag tror att det beror lite på vilken sorts person man är. Ofta vill man ju kanske läsa de bloggar som man kan känna igen sig i. Men "grundreglerna" för en intressant blogg skulle jag säga är fina foton och personliga texter, gärna med lite humor.

Vad skulle du ALDRIG kunna blogga om?
Sport och apparater!

Vad gör din/er blogg unik?
Enligt mig är antingen alla eller inga bloggar unika. Jag menar, många bloggar påminner ju om varandra på olika sätt. Men samtidigt så finns det ingen som är exakt likadan som en annan. Men om jag skulle säga vad som är "unikt" med min blogg så är det väl att jag blandar bilder och vardagsinlägg med musik, politik och lite djupare texter.

Följer du några bloggar, isof vilka?
Ja, några stycken följer jag. Först och främst mina vänners. Men även Niotillfem, Sweet Nothing, Shelley Mulshine's och Elinkan.

Vilken blogg har inspirerat dig mest?
Definitivt Niotillfem som Sandra Beijer skriver.

Vem skulle du vilja vara för en dag?
Hemlis! :)

Hur länge har du bloggat?
Egentligen har jag bloggat sedan 2007 tror jag, men 2009 "startade jag om" bloggen efter ett uppehåll.

Vad/vem fick dig att börja blogga?
Jag vet inte riktigt. Jag började skriva mycket texter och fotografera, så istället för att lägga upp allt på bilddagboken/facebook så startade jag en blogg. Hade väl fått en del inspiration från andra bloggar dessutom!

Vart är du/vad gör du om 10 år?
Min dröm är att bli någon slags journalist, kanske filmkritiker. Skulle gärna vilja bosätta mig i USA eller England ett tag dessutom. Los Angeles vore härligt! Så i allra bästa fall jobbar jag väl på nån tidning i LA om tio år, haha!

Kommentarer
Av: Lina

Nej det var inget allvarligt. Vi fick köpa ny lampa till ena framlyktan, men det gick på strax över 200 spänn så det gick ju väldigt bra.



:)

2010-06-04 @ 13:32:17
URL: http://linasandberg.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin