Den sluddriga generationen.

Satt på bussen idag och filosoferade kring varför dagens ungdomar(låter som något jag antagligen kommer säga om 30år följt av en massa klagomål)alltid måste förkorta saker när de pratar. Jag menar, gjorde man så även för 50 år sedan? Visst förstår jag att denna förkortningstradition är något som uppkommit till stor del pga. den ökade telefoniförbrukningen och alla sociala medier som min generation tvunget använder sig av, men tidigare generationer kan väl ha pratat otydligt och kryptiskt även utan dessa?

Satt bredvid en yngling idag på bussen. En ung man med utseendet och hälsan i behåll(åtminstone utvändigt sett)och vid blotta ögonkastet väckte han inte heller några misstankar om att hans förfäder kanske kan ha råkat föröka sig med neandertalare av den mindre utvecklade sorten. Det var först när han öppnande munnen för att tala med sin gode vän(vilken man skulle kunna anta var av manlig ras då pojken i fråga talade mycket mörkt och grovt med personen som fanns på andra sidan linjen) som jag uppmärksammade hans beteende.

Av de tiotal ord han lyckades "uttala" under den där 30 minuter långa bussresan uppfattade jag ungefär tre. Detta inte bara pga. hans mycket primitiva ordförråd utan även för att alla de ljud han gav ifrån sig lät i princip likadant. Ett par "gött" kunde jag urskilja men de flesta andra diffusa oljuden lät mer som ordet "knulla" och även i bestämd form "knullat". Tyckte mig höra att han t.ex. vid ett tillfälle frågade åhöraren  "Vad har du knullat idag?". Antingen så har jag fel på öronen eller så hade pojken i fråga en avkapad tunga. Kanske en såndär tvådelad som folket i Guinness Rekordbok? Ja det må jag då säga då det då det alltså, detta är inte första gången. Har aldrig hört på maken att de på 70-talet skulle sluddrat så grovt i vardagslivet bortsett från den enkla anledningen att de fortfarande kanske var höga från luften på 60-talet. Vår generation är helt enkelt en sluddrigare generation. En generation som varken vill bry sig eller vill göra sig förstådd.

Alternativt så ville min busskamrat helt enkelt ha reda på vad den andre hade knullat under dagen. Även denna teori kan tänkas trolig och förståelig. Isåfall kan ni ju bara glömma det där jag skrev om att han pratade sluddrigt, han var väldigt klar i sina förfrågningar.




Kommentarer
Av: Pia - Smilinggirls!

sv: nej, tyvärr.. Men de ska vara köpa på ett lite seriösare ställe än en vanlig marknad, så dessa kanske var lite dyrare. Finns nog alla möjliga priser! :)

2012-03-10 @ 12:14:05
URL: http://smilinggirls.blogg.se/
Av: Anonym

haha ja !:)



anmäl dig till helgens blogg i min blogg !:) <3

2012-03-10 @ 12:33:43
URL: http://aileenalami.blogg.se/
Av: ABSOLUTE ELIN

eller hur! snart är sommaren här :D

nå trevliga planer inför årets sommar? :)

2012-03-10 @ 13:47:19
URL: http://absoluteelin.se
Av: J E N N I F E R

Gratis presentkort & biobiljetter?

Klicka in här för att läsa mer:



http://honjennifer.blogg.se/2012/march/utkast-mars-10-2012.html#comment



KRAMIS <3

2012-03-10 @ 14:20:40
URL: http://honjennifer.blogg.se/
Av: Patricia♔

sv: Det tycker jag allt att du ska^^

2012-03-10 @ 17:03:13
URL: http://patriciac.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin