Tjingeling badring, här kommer vi!

46 dagar kvar till avresa. Wow.
Idag bokade Humpe-stumpan och jag en resa till London. Åh vad jag längtar efter att få åka tillbaka. Tre och ett halvt år senare så känns det som att ekonomin har hämtat sig lite sen den senaste visiten och jag är återigen beredd att tömma Primark. I stort sett, då. Måste ju även ha lite pengar över till Forever 21, höh.
 
Näe, det kommer nog bli en spännande resa det här det må jag då spå. För min kompanjon blir detta första flygplansresan han utför och bara för hans skull är jag lite extra exalterad, som om detta kommer bli vårt största äventyr någonsin. Och visst kommer det bli det, vi har ju inte tidigare rest ensamma tillsammans, så vårt största gemensamma äventyr skulle man ju åtminstone kunna kalla det. Är också nöjd med det faktum att vi denna gången kommer ha nästan fem hela dagar tillgodo att tillbringa i staden, vilket innebär en lite mer grundlig utforskning än sist för min del. Förra resan dit som även var min första, varade endast i knappt tre dagar och vissa stunder kunde kanske shoppingen intressera de tre nyblivna 16-åringarna något mer än historiska byggnader och monument. Denna gången planerar jag att utforska staden i grund och botten, så att man slipper åka hem efter fem dagar och säga att Bigge Benny och grabbarna endast sågs på bild!
 
Minsann, jag är mäktigt taggad! Det kommer bli en vår på resande fot för den här Mesen må jag påstå, innan vi ens hinner till London skall jag tillbringa en vecka i Las Palmas också. Känns som att våren mestadels är kirrad nu, så får man väl hoppas att minusgraderna snart släpper här hemma också...
 
Bild från London 2009
(Nästan alla bilder från den här resan är antingen suddiga eller sneda, förstår inte riktigt vad jag höll på med på den där tiden...)
 
 

Kommentarer

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin