Hej hallå!

Idag har varit ännu en väldigt spännande och fartfylld dag i mitt liv som student. Eller?
Rätt mycket har jag nog hunnit med ändå!
 
Imorse lyckades jag försova mig lite till första lektionen, bara struntade i att gå upp när alarmet ringde liksom... 
När jag väl kom till skolan var det Allmän Fonetik som gällde, den första föreläsningen i en rad av allmänna termer. Vår lärare har dock en väldigt monoton röst och pratar ganska långsamt vilket gör att ett ämne så roligt som fonetik blir ännu mer uppskattat sådär innan lunch. Hade sedan första lektionen i skriftsystemet Hiragana i två timmar, vilket var intressant men kan ju inte säga att alla tecken riktig sitter än... Runt 46 stycken ska vi lära oss!
 
Efter skolan har Fia och jag än en gång(åtminstone den här obskyrt aktiva veckan)varit och tränat. Idag blev det två pass innehållande Zumba och Core. Träningsvärken från tidigare dagar har ju satt sina spår och kroppen är inte riktigt så pigg som den borde vara... men vila kan man göra en annan gång! Har även försökt dra ner mitt godisintag till enbart en dag i veckan. Vi får väl se hur länge det lyckas.
 
Imorgon ska vi iaf träna igen! Denna gången blir det att skaffa ett träningsschema på gymmet. Kan ju vara lägligt att göra det nu när man har varit medlem i ungefär fyra månader.. Hoho!
 
 
På tal om coola katter, förresten. 
 
 
 

Kommentarer

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin