Tankar

Jag vet att jag egentligen tänkte hålla den här bloggen ganska positiv, men ibland går det bara inte när man mår dåligt inombords. Jag mår väldigt dåligt över skolan just nu och känner att det är för mycket saker att orka med den här terminen.

Egentligen är det väl inte mängden skolarbeten som är problemet, utan det faktum att jag är så väldigt trött på  denna typen av arbete och att arbetena ligger över mig som ett tungt oflyttbart block som långsamt kväver mig. Rent realistiskt känner jag att det enda sättet för mig att kunna må bättre och orka lyfta bort den tunga känslan, är att minska mängden arbete under terminen genom att avbryta någon kurs. Samtidigt vet jag inte riktigt hur ett kursavbrott hade påverkat mitt mående, då jag antagligen hade fått väldigt dåligt samvete över att jag sviker så många människor omkring mig som tror på min kapacitet och som nu litar på att jag ska klara detta.

Jag vet inte, vi får se hur det blir. Just nu känns det bara överväldigande. Men vi tar en dag i taget. 




Kommentarer

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin