Kurserna jag läser vid Linnéuniversitetet, psykologi & genus

Kurserna som jag läser på Linnéuniversitetet går helt på distans, vilket innebär att vi inte har några obligatoriska fysiska träffar. 
Däremot har vi inbokade chattmöten med lärare och kurskamrater och en hel del inlämningsuppgifter att göra på egen tid.

Examinationerna görs alltså via skriftliga inlämningar eller diskussionsseminarium online. Jag tycker att kursupplägget är bra, men det sätter definitivt krav på självdisciplinen att behöva läsa helt på distans. Eftersom jag inte har så mycket fasta tider är det lätt att skjuta upp uppgifter vilket resulterar i att jag ofta sitter sista kvällen innan inlämning och jobbar på uppgifter. Inte att rekommendera! Men än så länge fungerar det. Eftersom jag studerar dessa kurser från Brighton var jag tvungen att beställa all kurslitteratur i Sverige innan jag åkte hit och packa med mig dem.

Här är en salig blandning av allt vi ska läsa i de två kurserna, med undantag för böcker som jag har som e-böcker eller ljudböcker.


Läser just nu denna och ska i veckan analysera den i en hemtentamen...




Kommentarer
Av: Amanda Jona [SPONTAN]

Kul att få läsa! Har själv sökt en distanskurs som jag hoppas jag kommer in på! :)

2015-03-20 @ 08:35:47
URL: http://spontan.blogg.se

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin