Livet i Brighton.

Att bo i Brighton är ingen liten last på bankkontot. Jag bor i ett radhus, ca. en kvart från centrala Brighton med buss och hyr ett eget ganska rymligt och ganska fräscht rum. I hyran ingår vatten och internet, men vi betalar extra för el och gas. Den totalta summan av min hyra med räkningar inkluderat blev förra månaden över 7000:-, vilket inte är en speciellt liten del av CSN-pengarna på 9800:-/mån. Så att räkna med att hyra någon lyxlägenhet i Brighton kan man inte göra som student. Däremot kan man som jag och min bästis Fia hitta ett trevlig ställe att bo om man är villig att lägga ut lite mer än vad man kanske skulle göra för ett motsvarande rum i Sverige.
 
Trots allt detta är jag dock väldigt nöjd med var och hur vi bor. Vi bor inte i centrala Brighton utan den närmast liggande staden Hove som däremot växtihop med Brighton under årens lopp och det går inte längre att urskilja någon tydlig stadsgräns mellan dessa. Brighton är en otroligt vacker kuststad och det ska verkligen bli spännande att se staden utvecklas framåt våren när denna sommarstad börjar blomma ut ordentligt. 
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin