Intervju med Lina från "Hormonmonstret Lina"

Bloggen:  http://hormonmonstretlina.blogg.se/


Om bloggen: 

"Lina heter jag. Sommaren 2008 fick jag och min pojkvän reda på att jag var gravid.
Livet förändrades i stort, tankarna förändrades och sättet att leva förändrades. Jag hade en bebis i magen.
Månaderna gick och vi kom närmre och närmre förlossningsdatumet.
Saker planerades och kalendrarna fylldes med små noteringar om att en bebis snart skulle anlända.
Vi två skulle snart bli 3 men det vi inte visste var att vi skulle få ett ängla barn.
I vecka 36 förändrades våra liv ännu mer då det visade sig att vår dotter hade dött i magen. Fyra veckor innan beräknad förlossning.
Från att ha haft ett liv av förväntan, glädje, hopp och lust så fick vi ett liv i sorg.
Bloggen har jag för att skriva av mig om det mesta som rör livet och vår ängel Emilia men också om hennes syskon som jag har i magen.
Även fast vårat förstfödda barn dog så innebär det inte att jag inte tillåter mig själv att leva ett liv utan glädje och kärlek.
Jag älskar vår ängel mest av allt och vill att andra i samma situation inte skall känna sig ensamma!"



Hur länge har du bloggat?
- Har bloggat sen Oktober 2008.

Vad/vem fick dig att börja blogga?
- Det var en tjejkompis till mig som tyckte jag kunde börja blogga eftersom att jag var hemma och sjukskriven nästan hela graviditeten.
Foglossningen gjorde att jag inte orkade gå och då passade jag på att spendera en del tid framför datorn.
Sen gillar jag att skriva också och att uttrycka känslor och tankar så, perfekt att starta en blogg.

Vilka tre ord beskriver din blogg bäst?
- Detta är rätt svårt för det finns så himla mycket ord egentligen men.
Ärlig, positiv och lättsam.
Ärlig för att jag säger vad jag tycker och beskriver verkligen mina känslor.
Positiv för att jag försöker se framåt även fast det inte alltid är så enkelt.
Lättsam för att jag tar det mesta med en nypa salt och är "inte så involverad i varken politik eller klimatfrågan".

Följer du några bloggar?
- Jag följer faktiskt Kissies blogg för då får jag mig alltid ett gott skratt och sen följer jag ett par bloggar.
En jag vill nämna är AnnaMarias blogg (Finatapeter.blogg.se) för hon har också förlorat sitt första barn och fått sitt andra nyligen.

Vad är roligast att blogga om?
- Roligast att blogga om, hmm. Måste väl vara alla konstiga saker jag har för mig haha.
Att jag älskar att städa, alla sjuka drömmar jag drömmer och det som händer i vardagen.

Vad gör en blogg "bra"?
- En bra blogg tycker jag ska ha humor.
Jag får höra att jag har "dålig" humor så, gärna det.
Den ska även vara ärlig. Jag har inga problem med en oseriös blogg bara den är rolig och har åsikter!

Vad är roligast med att blogga?
- Egentligen är det väl inte för "roligheten" jag bloggar utan för att skriva av mig och dela med mig av tankar.
Sen om någon läser eller inte, då har jag iallafall fått framföra min åsikt.

Finns det något som du vet att du ALDRIG skulle kunna blogga om?
- Jag har inte problem med att skriva om mig själv för jag bryr mig inte så mycket om vad andra tycker men, jag skulle inte hänga ut enstaka personer i min närhet.
Kanske skulle man vilja men, jag skulle inte kunna såra eller blotta någon som inte bett om det.
Sen finns det väl alltid saker som folk inte bör veta om en själv, internet består ju inte bara av snälla människor!

Vilket är det bästa sättet att handskas med elaka kommentarer enligt dig?
- Jag tycker väl inte att man ska bry sig?
Om en person gömmer sig bakom datorn och sitter och säger vad den tycker och tänker så är den människan inte ens värd att lägga sin tid på.
Min tid är dyrbar och den ska väl inte slösas på onödiga kommentarer?
Ofta så har de som kritiserar inte uppfattat hela poängen eller så vill de bara ha ngt att säga till om.

Vilken blogg skulle du säga har "inspirerat" dig mest?
- Då får det nog bli Mamma Melissa (mammamelissa.blogg.se).
Hon förlorade sina tvillingdöttrar efter halva graviditeten.
Hon beskriver mycket sina känslor och tankar samtidigt som hon låter andra komma till tals på bloggen.
Hon har en sida där alla "Änglakompisarna" är och den sidan har jag tittat på många gånger.
Melissa fick mig att känna att jag inte var ensam!








Kommentarer
Av: aw - gotlandstöis ツ

tack så mkt :) allt bra?

2010-02-08 @ 17:03:15
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Av: Celine's Blogg

sv; tack :)



allt e bra här själv?

2010-02-08 @ 17:06:09
URL: http://zezze.blogg.se/
Av: Angelica

Tack tack så väldigt mycket!

2010-02-08 @ 17:10:30
URL: http://theangelic.blogg.se/
Av: aw - gotlandstöis ツ

ja den är fin !

toppen (Y) jo bra. sjuk bara :/

2010-02-08 @ 17:10:56
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Av: mirela

sv: tack så hemskt mkt :)

2010-02-08 @ 17:13:27
URL: http://ellabee.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin