Alalalalalalanya.

Varmt är det, kan jag ju garantera. Vi la oss runt halv tre och vart tvungna att gå upp redan vid halv åtta, vadå att jag är trött idag?

Turkar är för övrigt himla trevliga, i alla fall de flesta. Deras flygplatser(i alla fall inte den vi var på)är inte dom mest organiserade dock. Men dom gör allt för att få göra affärer.

Vi stannade på något kebab-ställe på vägen till Alanya med bussen och mammsen frågade guiden om han trodde att det skulle vara möjligt att få en kebab utan bröd då hon är glutenintolerant. Nej, sa han bestämt men försökte hjälpa henne ändå. Det är väldigt att underhållande att se turkar förtvivlade, må jag säga. För det är just vad dom blev när dom upptäckte att dom inte hade eller förstod det hon ville köpa. Snart stog hela halva släkten i det där lilla kebabköket och försökte reda ut problemet. Fort gick det ska jag säga er, dom är effektiva när det kommer till affärer minsann. Till sist hade mammsen en tallrik med kebab och alla dess tillbehör + fyra gafflar. Lite väl effektiva ibland.

Kommentarer
Av: Emelie

Hahaha. Ja hon fick ju sin kebab iaf! Hur många grader har ni?

2010-06-21 @ 20:37:42
URL: http://pancaakes.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin