Intervju med "Pinkie"

Intervju med "Pinkie" från http://www.pinkie.se/





"Ja tjejen som sätter färg på den gråa vardagen kan man väl beskriva mig som. Min blogg handlar delvis om smink, naglar och liknande men också mina framtidsplaner.
Jag tycker det är viktigt att vara seriös på en blogg, jag har oftast fått frågan - Är du seriös på din blogg?. Det är såhär jag är och om det menas att jag är seriös så ja.
Välkommna in i min rosa värld pinkie.se.


Vad är roligast att blogga om?
-
Det är nog det som berör alla.Exemeplvis nyheter och liknande är roligt att blogga om.
För alla har ju så många olika åsikter.
 
Bästa sättet att handskas med negativa kommentarer?
-
Jag vill skriva besvara dem , men det gör det egentligen bara värre.
Alla har rätt till en åsikt och det accepterar jag som bloggare, jag vill
att folk ska säga vad dem tycker annars hade jag inte låtit inläggen komenteras.

 Vad gör din/er blogg unik?
-
Det är nog mig som människa som gör mig unik tror jag, för man kan inte
ha en bra blogg utan en bra bloggare. Jag försöker vara mig själv så mycket
jag bara kan i bloggen. Men sen är det ju skillnad för allt vill man ju inte
publicera offentligt.

 Följer du några bloggar, isf vilka?
-
Nej följer och följer hm.. den va svår. Det kan exempelvis vara så
att någon komenterar min blogg o så kollar jag deras blogg och ser att dem
länkar till andra bloggar exempelvis kissie/paow.
 
Vem skulle du vilja vara för en dag?
-
Hm konstigt nog är jag nog lite feg för att vilja pröva på någon annans liv.
Jag trivs så bra med mig själv faktist :). Men det är klart det skulle ju inte
vara fel att vara Anna Bergendahl just nu och uppträda i Oslo:).
 
Vad gör en blogg "bra" ?
-
Man skriver om det som händer just nu, inte om vad som hänt 2001 liksom.
Men att man fösöker hänga med i nuet , exempelvis melodifestivalen och sådant.

Hur länge har du bloggat?
-
Jag har bloggat i snart två år.

Vilken blogg har inspirerat dig mest?
-
Det är nog mig själv och folk omkring mig som har inspirerat mig faktist. Det finns
ingen jag skulle vilja vara wannebe som, iaf inte när det gäller bloggen mitt utseende
och min sångröst.

Vad föredrar du, korta eller långa blogginlägg?
-
Är det långa inlägg och man har bilder till kollar folk endast på bilderna och bläddrar ner på sidan.
Så har man någon enstaka bild kan man absolut ha långa inlägg.. och man ska ha med ofta
"Jag tycker" och inte bara som i en bok.

Vad/vem fick dig att börja blogga?
-
Hm, ibörjan när jag började blogga kom folk ofta fram till mig och sa
-Tror du att du ska bli känd?, är du seriös med din blogg! omg?.
Och det var faktist allt det negativa som inspirerade mig.
Jag brydde mig inte om vad dem tyckte, för jag visste ju att det ändå var något som
gjorde att dem själva blev tilldragna och läste bloggen.
En del kompisar stöttade mig i detta och öppnade bloggar själv, men det är fortfarande
många som är emot den .. och det inspirerar mig :).

Kommentarer
Av: Sana

Snygg blogg :)

2010-03-29 @ 16:07:58
URL: http://sana.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin