SöndagHETer.

Här sitter jag och försöker låtsas som att jag inte alls är sjuk. Är fullproppad med stärkande mediciner och hoppas på att jag skall vara frisk redan till gryningen. Inte särskilt troligt, men man kan ju alltid hoppas.

I brist på annat har jag den senaste timmen nu gjort 11 små flätor runtom i mitt hårbeklädda huvud. Ingen frisyr jag kanske skulla dra till Stureplan med, men är man lämnad oälskad och utan sällskap är det rätt bekvämt. Känner mig lite som fem igen, min mormor brukade alltid göra sånna här flätor på mig när jag var liten så att jag skulle få pudel-frisyr dagen efter.

Sätter mig vid matbordet.

Jan-ove: *Granskar mitt huvud misstänksamt* Du har.. flätor.. i håret?

Jag: Jaaa.. några stycken.

Jan-ove: Jag tycker att du ser bättre ut.. utan några flätor.


Chockrosa nattlinne och elva flätor icke organiserat i huvudet, känner mig sällan såhär attraktiv.

Kommentarer

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin