En världskändis.

Såg denna i affären igår. Helt sjukt ändå, hur jag efter åsynen av en äkta amerikansk jordnötssmörsburk(är det där ett ord?) helt plöstligt kände som om jag sett en världskändis av det bättre slaget.

Är man så inmatad med amerikansk kultur och amerikansk underhållning att man kan bli starstruck för att man ser en jordnötssmörsburk, ja då har väl världen gått lite väl långt?
Det var nära på att jag faktiskt frågade om en autograf. Dock hade väl jag antagligen inte fått något svar av den uppnosiga burken(A-klass kändisar brukar jag ha en tendens att ignorera ivriga fans)och även om autografen nu skulle kommit i verket, har jag svårt för att tänka mig att jag då skulle kunna tyda burkens kladdiga hieroglyfer.

Nåväl. Världen är bra galen av all amerikansk inverkan. Likaväl propagandan vi blir proppade med även i klädaffären, då nästan varannan tröja idag är tryckt med en amerikansk flagga på bröstet. Eller det faktum att många av oss vet mer om amerikanska rättsystem och politiska partier än våra egna? Nä. Tacka vetja nordiska såpor... så som Beck till exempel. För ni måste ju ändå erkänna att Beck skulle kunna räknas som en såpa? Med all den dramatik som pågår i hans liv...

Da famous-bitch.




Kommentarer
Av: FREDRIKA PERSSON

SV; ja det var den! :D

2012-05-09 @ 14:31:02
URL: http://frdrika.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin