Jag unt bästis försöker skriva kulturhistoria.

En aning missledande rubrik då denne ovannämnda "bästis" inte alls äger några andningsorgan, ben eller någon personlig vilja, nej, denna bästis är enbart smakrik och kan bota vilket dåligt plugghumör som helst - iallafall så länge han kan räcka till.

Jag talar förstås om herr Fazer Mjölkchoklad, smaklökarnas närmaste kompanjon såhär under ensamma och trista söndagar. Tillsammans jobbar vi på att försöka avklara en analys om en nutida konstnär som skall kunna analyseras i ett kulturhistoriskt perspektiv. I nuläget lyckas vi inte särskilt fint. Istället har jag fastnat med allt annat än det jag egentligen borde. Halvsjuk är jag igen också. Väldigt roligt just med tanke på det fina vädret och allt.

Äh, borde väl återgå till sysslorna. Elleeeer?

Min söndags-bästis. Även god vän till färsk mjölk o sånt.


Kommentarer

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin