Mellanmjölksmåndagar.

Jag tror jag har slått nytt mjölkrekord idag. Ja, iallafall personligt rekord. Mitt mjölk intag idag har varit grovt mycket större än på veckor(anteckna, please). Jag har druckit ungefär 342535 liter och även haft i en del i muffinsen jag bakade till ära av den finska morsdagen som ägde rum igår. Muffinsen blev en aning försenade, bah. Men mor blir lycklig när hon anländer hem.

Dagens panikmoment måste idag ha varit att jag försökte hitta balskor såhär lagom tidigt en vecka innan balen och insåg att jag antagligen inte kommer finna några som faller mig i smaken. Jag hatar skor. Eller hatar är väl ett lite för starkt uttryck. Ogillar, jag ogillar skor. Förstår inte riktigt intresset i skomanin som verkar ligga som ett täcke över folk av mitt kön. Jag föredrar väskor. Väskor finns det gott om i alla storlekar och man behöver inte heller pressa ner någon missformad kroppsdel i dem för att sedan gasta över att den inte passar. För att testa väskor behöver man inte heller böja sig ner(oftast) och knyta upp sjutton olika skosnören som trasslat in sig så fint under dagen. Nä, väskor kan man lita på. Dock har mina en tendens att gå sönder efter månader av överbelastning. Synd bara att min ekonomi inte tillåter mig köpa någon väska till balen, det hade varit bra mycket trevligare att inhandla.

Sko-letandet forstätter, återkommer med fynd(eller inget fynd alls) under veckan...




Krabb-fötter. En klar liknelse enligt mig.


Kommentarer

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
Hallå där! Välkommen hit. Maria heter jag och skriver här om mitt halvår som universitetsstudent i Brighton, England och livet sett ur min synvinkel. Här kommer jag främst att skriva om mina äventyr i Brighton, träning, The Sims, inspiration och min vardag! Välkommen in!
bloglovin